ببخشید شما آدرس موفقیت را بلدید!؟


خیال کنید هر کسی که من را می شناسد می گوید تو نمونه کاملی از موفقیت هستی ، و اگر خواستن مثالی در باب موفقیت برای بچه هایشان بزنند، آن طفلان معصوم را حواله می کنند به من و من نیز آرزویشان را برآورده کرده و زود به زود برای این طفلان کلاس های فشرده و تقویتی نصیحت در باب موفقیت می گذارم و ذره ای هم در کاری که به من محول شده است کوتاهی نمی کنم.
تا آنجایی که من می دانم این طفلان معصوم هم چندان دل خوشی از من و موفقیت های من ندارند و در تمام طول روز در سجود و رکوه هستن و برای نابودی من دعا می کنند!

حالا خیال کنید این انسان موفق تازگی ها موفق ترهم شده است و یک اتومبیل نچندان مدل بالا با هزار سگ دو زدن و تا بنا گوش در قرض قوطه ور شدن خریده است
حالا خیال کنید دقیقا وسط تابستان هستیم واین انسان موفق در پشت یک چراق قرمز یک ساعته که هیچ وقت سبز نمی شود گیر کرده است و شیشه را تا بیخ بالا کشیده است تا نشان دهد ماشینش از نوع کولر دار است و شش دنگ حواسش به اطراف است و عبور و مرور افراد که به او و ماشینش نگاه می کنند و در دلشان حسرت می خورند را نظاره میکند و به خودش و موفقیت هایش پی در پی افتخار می کند
حالا خیال کنید اتومبیلی آنچنانی با شیشه های دودی کنارش می ایستد راننده اش را نی تواند ببیند
بعد از مدتی طولانی راننده شیشه را پایین می کشد و دستش را تا آرنج بیرون می آورد جمیع هموطنان دهانشان باز است و فکشان به زمین خورده است با صدایی بلند به به و چهچه می کنند

بگذار بقیش را خودم بگویم :
حالاخیال کنید چراغ سبز می شود من شیشه اتومبیلم را با زور پایین می کشم و و سرم را از شیشه بیرون می آورم و داد میزنم : هی آقا هی آقا ...
نگاهم نمی کند باز داد می زنم : ببخشید آقا یک سوال داشتم
باز نگاهم نمی کند ، داد می زنم :ببخشید شما آدرس موفقیت را بلدید ...
سرش را یک مقدار می چرخواند به طرف من ، نیشخندی می زند و گازش را می گیرد و می رود
آنوقت من ماندم و این همه کوله بار موفقیت های پی در پی ...

1 نظرات:

Diapason گفت...

دوست عزيز سلام!
چه وبلاگ خوب و پر معني داري.
نمي دانم چرا اينقدر ساكت و آرومه.
از تمثيلت خيلي خوشم اومد و يادم باشه راجع به آدرس موفقيت يك خطابه حسابي برات بنويسم.
فعلا

Free counter and web stats